UWAGA!
Od dnia 25 stycznia (wtorek) punkty nieodpłatnej pomocy prawnej funkcjonują w trybie zdalnym.
Sprawdź szczegóły ➡
Rejestracja porady zdalnej poprzez stronę: https://np.ms.gov.pl
Krok 1. Kliknij "Rezerwuj termin"
Krok 2. Wybierz kolejno: województwo Wielkopolskie, powiat międzychodzki, punkt (wg miejsca zamieszkania).
Krok 3. Kliknij "Dalej"
Krok 4. Kliknij "Zobacz inne formy porady"
Krok 5. Wybierz "Chcę skorzystać z porady zdalnej"
Beneficjent nie jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna – przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
Zgodnie z § 8 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. i zmianami do ww. Rozporządzenia z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, część B karty pomocy (opinia) może być przekazywana przez osoby uprawnione poprzez:
- wypełnienie ankiety w miejscu świadczenia pomocy, lub
- przekazywana drogą elektroniczną bezpośrednio do urzędu starostwa powiatowego na adres mailowy: j.kowal@powiat-miedzychodzki.pl
Osoby, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, mogą przekazać opinię o udzielonej pomocy także listownie lub pod wskazanym numerem telefonu. Osoba odbierająca opinię o udzielonej pomocy w formie telefonicznej przedstawia osobie uprawnionej treść pytań zawartych w części B karty pomocy i możliwych do zaznaczenia odpowiedzi, a także zaznacza wybrane przez osobę uprawnioną odpowiedzi.